Tünetmentesen az Egészséges Életért Kiemelten Közhasznú Alapítvány

Fény Háza Alternatív Gyógyászat-Oktatás (Gyémánt Egészség Centrum)
Az alapítványról
Elérhetőség
Gyógyulás Ayurvédával
EKCÉMA, EGYÉB
VITILIGO
PIKKELYSÖMÖR
Dohányzás leszoktatás
Szolgáltatások/kezelések
UVB fényterápia
Fizioterápia
Egyedi Masszázsterápiák
Élelmiszer érzékenység
Bérelhető UVB készülékek
Megvásárolható készülékek
Alapítványi közzététel
Kutatási eredmények
Ajánlott készítmények
Lelki/viselkedési problémák

BELÉPÉS
Azonosító:

Jelszó:

Elfelejtett jelszó


Psoriázis az akadémikus orvoslás szemszögéből

A pikkelysömör (psoriasis) legfőbb jellemzője a bőrfelszínen megjelenő vörös színű, fehéren hámló, több centiméter nagyságú tünet (ún. plakk) kialakulása. Nevét is hámló jellegéről kapta a betegség. A psora görög szó jelentése pikkely.

A pikkelysömör kialakulásának kórisméje még ismeretlen. Egy bizonyos, hogy kialakulásához több együttes tényező szükséges, ún. multifaktoriális betegség. Az egyik fontos megfigyelés, hogy családi halmozódást mutathat, ami feltételezi az öröklődés hajlamát.

A kialakuláshoz szükséges egyéb tényezők az öröklődés mellett a különböző kiváltó, provokáló faktorok.
A provokáló faktor (ha nem öröklődött betegségről van szó) bizonyos "ingerekre" adott válaszreakció, mely psoriasisos tünet megjelenésével belobbantja a pikkelysömörös elváltozást.
A pszoriázisos tünetet előidézheti mechanikai sérülés, mikrobás fertőzés, rovarcsípés, felületi fertőzések, mérgezettséget okozó vegyi anyagok, immungyengeség.
A már meglévő bőrelváltozást súlyosbító tényező a túl erős és fűszeres ételek,füstölt húsok rendszeresen fogyasztása.

A pikkelysömörös elváltozás megjelenésével egyidejűleg az orvosok számolnak a " belső provokáló tényezőkkel" is, ilyenek lehetnek pl a cukorbetegség, májbetegségek, epehólyag problémák,heveny tüneteket nem okozó idült gyulladásos gócok jelenléte.
Ilyen lehet gyakran az idült mandula-, petefészek- vagy prosztatagyulladás, a fogínyben kialakuló tályogok, gyulladások, az idült arcüreggyulladás. Sokszor a pikkelysömör megjelenése hívja fel a figyelmet valamilyen addig észrevétlen, ismeretlen betegségre.

Több esetben tapasztalták, hogy bizonyos betegségekre alkalmazott gyógyszerek is kiválthatnak pikkelysömört. Legfőképp immunrendszer működésébe beleavatkozó krémek vagy gyógyszerek, szteroidok, vérnyomáscsökkentők,lítium tartalmú nyugtatók szedése, és a nem szteroid tartalmú gyulladáscsökkentő válthat ki esetenként ilyen jellegű panaszt.

Fontos megemlíteni, hogy az alkoholfogyasztás bizonyítottan provokáló hatású. Ezen kívül a stressz szerepe sem elhanyagolható, lelki tényezők sokszor kiváltják a tünetek megjelenését.

A pikkelysömör lefolyása rendkívül változatos, különböző fázisai vannak. Megfigyelték, hogy folyamatos stressznek kitett időszakban a pikkelysömör belobban, és a régi foltok intenzívebb plakkosodást mutat, míg nem ritka a terjedése vagy újabb foltok megjelenése.

Napfénynek és levegőnek kitett bőrfelület gyorsabb tünetmentességet produkál. Ebből következik, hogy a fény hatására termelődő D vitamin és A vitamin segíti a psoriázisos bőrfeltisztulását.
Köztudott, hogy e betegségben szenvedő embernél a lehangoltság és fokozódó elszigeteltség tovább ront az állapoton. A mesterséges fényterápia ( UVB, UVA, PUVA,BIOPTRON stb) azonban képes az agynak azon területét stimulálni, amely a szerotonin azaz "boldogsághormon" előállításáért felel.

Az UVB fototerápia az esetek 80%-ban hatékonynak bizonyul. Bizonyított, hogy az ibolyántúli sugárzás hatására a vérben megemelkedik a fehérvérsejt szám, a limfocita tevékenység fokozódik, ezzel együtt pedig a jelentős szerepet játszik a szervezet fertőzések elleni védelmében.
A fényterápia nem csak a bőrfelület felhám rétegének gyógyulását támogatja, hanem kedvező hatást gyakorol az érintett személy hangulati állapotára is.





Pikkelysömör valódi okai

Második fontos tényező a lelki okokon túlmenő IMMUNZAVAR melyet az alább olvasható hajlamosító faktorok gerjesztenek.

XENO ÖSZTROGÉNEK JELENLÉTE
Sajnos a xeno-ösztrogének banális, mindennapjainkban előforduló környezeti mérgek, mesterséges vegyszerek, mint a dioxin, PCB-k, DDT és nonyl-phenol származékok. Szervezetünkbe jutva képesek egyszerre jóval több ösztrogén receptort aktiválni és ez által egy nagyon erős ösztrogénhatást elérni. Valójában ezek az anyagok súlyosan károsítják a természetes nemi hormonokat és az endokrin rendszert. A károsító hatás elsősorban a következő nemzedék reprodukciós képességét érinti (öröklődő genom).

A következő termékekben találhatóak meg mindennapi életünkben:
Öblítők – mosó és tisztítószerek (főleg klór származékok), PVC, laminált parketta bevonata, festékek, oldószerek, hígítók, lakkok, aceton, körömlakkok, rovarirtók, permetszerek, gyomirtók, műanyagok (hő hatására BPA szabadul fel belőlük).
Műanyag palackokban tárolt üdítő és ásványvíz, valamint ecetfélék és olajok tartalmába kioldódott PCB. (poliklórozott bifenilek)

A folyamatos ösztrogén bevitelnek köszönhetően jöhet létre az úgynevezett ösztrogén-dominancia, ami nem más, mint amikor túl sok ösztrogén van a szervezetünkben a progeszteronhoz képest, azaz felborult az egyensúly.(dr. LEE hormonharmónia)

Fontos megértenünk, hogy az ösztrogén dominancia nem azt jelenti, hogy az ösztrogén szintünk hihetetlenül magas, hanem azt, hogy nincs elegendő progeszteronunk, ami képes lenne megfelelően ellensúlyozni az ösztrogént! Mert gondoljunk csak bele, közel nulla progeszteron mellett normál vagy alacsony ösztrogén szint is ÖSZTROGÉN DOMINANCIA! Azaz kettejük egymáshoz való viszonya számít, nem pedig a laborokban használatos határértékek!

• Egyértelműen növeli az autoimmun betegségek rizikóját
• Gátolja a sejtújulást (gátolja a programozott sejthalált, apoptózist)
• Csökkenti az oxigén szintjét a szövetekben (öregedés)
• Növeli a vér sűrűségét (vérrögképződés)
• Zavarja a pajzsmirigy hormontermelését (autoimmun tünetek)
• Depressziót, szorongást vagy pánikbetegséget idézhet elő
• Só és folyadék visszatartását idézi elő (lábdagadás, ödéma)
• Növeli a testzsír mennyiségét, raktároz (elhízás)


Mi borítja fel ezt a kényes egyensúlyt?

Az autoimmunitásra való hajlam, mint időzített bomba ott ketyeg a szervezetben, hogy kinél milyen, azt a családi genom határozza meg. Azt azonban jó tudni, hogy senkinek nincs a génjeibe írva, hogy abban feltétlenül meg is kell betegednie. A „végzet” az egyéni szemléletmódba a táplálkozásba és az életmódba, van lefektetve. Az autoimmunbetegség láncreakciójára rendszerint a XENO ösztrogének felhalmozódása, a mértéktelen glutén fogyasztása, pontosabban szólva a gliadin mérgezés hajlamosít.
A mai ember táplálkozásmódját az orvoslás, a nem minden érdeket nélkülöző táplálkozástudomány (élelmiszeripar) diktálja. Reklámokból belénk sulykolva azt a megbetegítő téveszmét, hogy normális dolog GABONÁT, BURGONYÁT, CUKROT, TEJET fogyasztanunk.
Az agyonfőzött ételeinkből kell létfontosságú vitaminhoz, ásványokhoz jutnunk. A permetszeres zöldségek és gombaölővel tartósított citrusfélék további vitaminforrást biztosítanak. Tényleg így van jól?

Egész napunkat irodákban, munkahelyen, gyermekeink iskolában, óvodában majd az otthonunkban töltjük a jól szigetelt falak között, a haza utat is autóban, vagy tömegközlekedésin utazva. Honnan juthatunk természetes D-vitaminforráshoz, az éltető napfényhez? A D3 vitamin a napfény hatására szintetizálódik a bőrben elnyelődve. A D vitamin számos autóimmun betegségben bizonyítottan gátolja az autoimmun folyamatokat, de csak 2000NE feletti értékben (orvosok által napi ajánlott 600NE).

Autoimmun betegségre hajlamosító tényezők:

Újabban egy gyakori fehérjecsoport autoimmunitásra hajlamosító szerepét bizonyították.Ez az un.DING fehérjék, mely az immunrendszer T_sejtjeinek aktiválásán keresztül autoimmun folyamatokat gerjesztenek a bőr felhám, irharétegben és később az ízületekben is.
Magas DING fehérje található a burgonyában, paradicsomban, gabonafélékben, dohányban.

Egyes kutatók már régóta figyelmeztetnek a gabonafélék fogyasztásának veszélyeire és olyan ételek fogyasztásának mellőzésére, amelyek egészséges táplálékként élnek a köztudatban. Ilyen például a teljes kiőrlésű gabona és csíráztatott változatai. Bizonyos betegségek felelősének tipikusan a glutént (vagy más néven sikért) tartják, amely egyfajta, leginkább a búzában, az árpában és a rozsban megtalálható fehérje. Bár van más számos fehérje féle is, ami átjutva a bélfalon provokálhatja az immunrendszert.
A gluténérzékenység a valóságban úgy működik, mint az ALLERGIA. Minél több provokáló tényező éri a szervezetet, annál erősebb lesz a válaszreakció. A gabonát tartalmazó táplálkozás egyértelműen összefüggésbe hozható a nyugaton oly gyakori atópiás megbetegedéssel, asztmával, ekcémával, szénanáthával, csalánkiütéssel, mert közös bennük az immunrendszer erőteljes reakciója.
A glutén azaz gabonafehérje az emberi szervezet számára kiemészthetetlen. Mivel folyamatosan nyákosítja a bélfalát, és a szervezet immunrendszere „testidegen” fehérjeként reagál rá, a gluténra adott immunválasz adja a panaszok okát.


Sajnos a glutén nemcsak a lisztekben van jelen, hanem rejtetten a gyógyszerekben, feldolgozott húsokban, chipsekben, vitaminokban is jelen van.

Autoimmun vagy krónikussá vált betegségek alakulhatnak ki úgy, hogy nem az emésztőrendszer jelez be elsőként. Ilyenek lehetnek a BŐRELVÁLTOZÁSOK (LICHEN, PIKKELYSÖMÖR, EKCÉMA, AKNE, VITILIGO, ROSACEA), vagy visszatérő allergiás tünetek, pajzsmirigy betegségek, rheumatoid artritis, szklerozis multiplex, cukorbetegség, és még sok autoimmun elváltozás fajtája. Allergia, asztma, alsó vagy felső légúti panaszok, bélbetegségek ugyancsak felléphetnek időszakosan, vagy állandósul jelleggel.

Miért károsodik a vékonybél?
Ha a szervezet képtelen megemészteni ezt a fehérjét, akkor glutén- vagy lisztérzékenység jelentkezik, amely a szervezetben jelentkező búza- vagy glutén intoleranciát jelenti.
Az emésztetlen glutén arra készteti az immunrendszert, hogy az megtámadja a vékonybél falát, így olyan tüneteket idéz elő, mint például hasmenés vagy székrekedés, hányinger és hasüregi feszülés. Növekszik a széklet zsírtartalma, és az idők során folyamatos támadásnak kitett vékonybél egyre inkább károsodik. Mind kevésbé lesz alkalmas arra, hogy felszívja a szervezet számára nélkülözhetetlen tápanyagokat, és vitaminokat. Mindez idült táplálkozási hiánybetegséghez, további egészségi problémákhoz vezet. Sajnos azonban ez csak egyetlen probléma, amelyet a búzafélék fogyasztása idézhet elő – és korántsem a legutolsó. A fő bűnös „megtisztelő címét” egyes kutatók szerint a búzafélékben található lektin érdemli ki.

A romboló lektinek
A lektin a búzacsíra agglutininek egy fajtája (WGA), glikoprotein, vagyis egy fehérjefajta. Az egyre nagyobb fehérjemennyiség elérése céljából a búzaféléket évtizedek óta nemesítik, aminek végül az lett az eredménye, hogy a WGA lektin koncentrációja is megnövekedett arányban van jelen a növényekben. A búzafélék önvédelmi mechanizmusaként szolgáló lektin védelmet nyújt a növény természetes ellenségei, a gombák és a rovarok ellen. A lektinnek nagy az ellenálló képessége, emellett könnyedén behatol a test különféle szöveteibe, beleavatkozik egyes élettani folyamatokba és a tápanyagok felszívódását gátló (antinutritív) módon működik (innen eredhet a jódhiányos pajzsmirigybetegség, a vashiányos vérszegénység, kalciumhiányos csontritkulás?)

Dr. Del Thiessen amerikai professzor véleménye erről dióhéjban a következő: „A lektinek, amelyek széles körben elterjedtek a növények birodalmában, úgy is azonosíthatók, mint az élelmiszerek fő anti-tápanyagai. A gabonaszemekben található lektin a WGA, vagyis a búzacsíra agglutinin. Beavatkozik a test emésztési és felszívódási mechanizmusaiba, megbontja a baktériumflóra egyensúlyát, bizonyítottan problémákat okoz a belek normális anyagcseréjében. Az emberi szervezetre gyakorolt lehetséges romboló hatása óriási.” (Forrás: Antal Vali.com)

A WGA lektin akár már rendkívül kis koncentrációban is serkenti a
- gyulladást okozó kémiai mediátorok képződését, emellett kutatások bizonyították, hogy elsorvasztja a csecsemőmirigyet.Növeli a gyulladásos pikkelysömörös tüneteket.

Befolyásolja a génekben rejlő információ tartalmát, és megzavarja a belső elválasztású mirigyek működését.
Dr. Mercola, neves amerikai orvos szakíró szerint a lektinek jelenléte további kockázatokat is magában hordoz. Az immunrendszer zavarát okozza, mert a WGA lektin összekapcsolja és aktiválja a fehérvérsejteket. Negatív hatást gyakorol idegrendszerre is, mivel a WGA lektin képes keresztüljutni az agy-vér gáton, majd a mielinhüvelyhez (az idegrostjainkat körülvevő többrétű anyag) csatlakozik. Képes az idegsejtek növekedési faktorainak blokkolására, így beavatkozik egyes idegsejtek növekedésébe, kijavításába és túlélésébe, az idő előtti programozott sejthalál aktivizálásával és a beteg sejtjeink likvidálásának képességének akadályozásával.
A gabona nem csupán hízlaló keményítőket tartalmaz, hanem egészségkárosító glutént, WGA-lektint, opiátokat,fitátokat, mely hosszútávon megváltoztatja a bélflóra összetételét, hatást gyakorol a gyomor munkájára.

Az emberi szervezet bélmikroflóráját adó barátságos bélbaktériumok a zöldségek, gyökérfélék, gombák és magvak, gyümölcsök és állati eredetű húsok és zsírok, valamint a tojás emésztéséhez vannak hozzá állítódva. Ezek az élelmiszerek kevés szénhidrátot, de annál több rostot tartalmaznak. Az 1800 évektől kezdve a nem kompatibilis étkezésre áttérve nemkívánatos baktériumtörzsek is beköltöztek a bélflórába, s olyannyira nem tolerálja őket a szervezet, hogy szaporodásukhoz köthetőek az autoimmun betegségek garmada. Ilyenek lehetnek a Closridium, Staphyllus aureus törzsek megjelenése, mely súlyos emésztőszervi problémákat okozhat.

Kell e bélflórát kívülről támogatni?

Amikor már elszabadult a pokol odalent, és felborult a jótékony és kártékony baktérium törzsek aránya, hiába adjuk a bifidobaktériumokat. A kártékonyak javára eltolódott arány a bélben lakozó jóságos baktérium tenyészetet is elpusztította. (azért vannak a tünetek és gázosodás)Ha ekkor adjuk a laktobacillusokat tartalmazó étrend kiegészítőket, a bélbe jutva ugyanúgy járnak, mint elődei. Van egy másik jelenség is, mellyel kevesen számolnak. A kívülről bejuttatott bifidobaktériumok akár növeszthetik is a kártékony bélflórát, ezzel rontva a helyzeten.

Mi tehát a megoldás?

Vissza kell térni ahhoz a táplálkozáshoz, melyhez az emberi test évmilliók óta hozzászokott.
El kell hagyni a finomított gyors felszívódású szénhidrátot, a tej és belőle készült cukros „ételek” a burgonya gumó és hántolt rizs fogyasztását.
Ha vesszük a bátorságot és életünkben meg akarjuk tapasztalni milyen a jó közérzet, az egészséges életmód, bőrbetegség nélküli élet,ez az egyetlen út.
Kezdetben azonban akadhatnak nehézségek, mert a pillanatnyilag uralkodó baktériumok a cukrot, finomított szénhidrátot, sok keményítőt, szeretik, erre vannak beállítódva. Mivel nem szokták a növényi rostokat, kötött szénhidrátot, sok állati és növényi fehérjét, zsírt, és magolaját, az ezekre való átállás okozhat némi kényelmetlenséget. Mivel az egész bélflóra és vele együtt az immunitás is átalakul, az elfogyasztott táplálék hasznosításában lehetnek nehézségek, sőt átmenetileg fokozódhatnak a régi tünetek. A kitartás azonban meghozza a gyümölcsét, mert a száműzött barátok előjönnek rejtekükből, és megkezdik áldásos tevékenységüket, melynek köszönhetően csökken az atópiás válasz, hasmenés, bélgyulladás, hasi diszkomfortérzés stb.


Mit tehetünk az egészség érdekében?

• Kizárjuk a legdurvább irritáló gabonákat és a belőle készült ételeket.
• A magas lektint tartalmazó hüvelyes féléket, szóját, paprikát, paradicsomot, burgonyafogyasztást lecsökkentjük.
• Kerüljük a szóját tartalmazó ételek fogyasztását (pajzsmirigy zavart okozó izoflavonoidok, szaponinok találhatók benne, mivel gátolja a TPO enzim működését)
• Használjuk ki a lektint csökkentő konyhai eljárásokat, mint az áztatás, savanyítás, párolás, szódabikarbónás kifőzés.
• Mindemellett emésztést támogató enzimeket (papaya, kurkuma, gyömbér, kömény, probiotikum) beviszünk, a lektineknek nem sok esélye marad a bélfal áteresztőségének fokozására.
• Fogyasszunk gyulladás gátló ételeket, italokat, táplálék kiegészítőket. Pl: halak, csalántea, kamillatea, macskagyökértea (terheseknek nem ajánlott), OMEGA-3, Liget szépe olaj, Lecitin, lenmagolaj, kendermag olaj.
• Adjunk a szervezetnek időt a lektin-sokkot leküzdeni. Váltogassuk a nagy lektin tartalmú ételeket a kevés lektint tartalmazókkal.

Bővebben: a tanulmányban és személyes konzultációnkon.







Honlapkészítés