EGÉSZ-SÉG segítők

 


EZT A FILMET AJÁNLOM MINDENKI FIGYELMÉBE

Olyan információkat tartalmaz - szórakoztató formában -, amit  minden embernek érdemes lenne tudni saját testéről, annak működéséről az egészsége érdekében!

Dr. Lenkei Gábor: A só 1.

www.youtube.com/watch

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZXd_39cRwLU


 Mit tegyünk, hogy ne legyünk a cukros ételek rabjai?

Van megoldás szervezetünkből kitisztítani a felesleges cukrot. Mindössze pár nap odafigyelés, hogy leállítsuk intenzív függőségünket az édesítőszerről.

Mint ahogy arról már korábban beszámoltunk, a túlzott cukorfogyasztás nagyon rossz hatással van szervezetünkre. Íme, néhány trükk, hogy miként szoktathatjuk le magunkat óvatosan a cukorról: 

Együnk friss gyümölcsöt és zöldséget az édességek helyett. – Annak ellenére, hogy a zöldség- és gyümölcsfélék is tele vannak természetes cukorral, még mindig egészségesebbek, hisz tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal és rosttal is. Teljesen helyén való, ha nagyobb mennyiségben fogyasztjuk ezeket, szervezetünk tisztításának kezdetén.

Vezessünk be desszertszabályzatot. – A következőképpen lehet ezt elképzelni: első héten minden nap egy csoki; második héten már csak heti két csoki; harmadik héten mindösszesen egy csoki.

Próbálkozzunk sztíviával. – Természetes cukortartalma elegendő ahhoz, hogy valójában táplálja hasnyálmirigyünket, ugyanakkor nem kalóriadús. A sztíviát egy jázminpakóca nevű gyógynövény leveléből vonják ki, és tudományosan bizonyított, hogy szabályozza a vércukrot és a vérnyomást is.

Ne hagyjunk ki egy főétkezést sem. – Amikor nem megfelelően étkezünk, akkor egy éhező helyzetet hozunk étre szervezetünkben. Ilyenkor bármi, ami kezünkbe akad jó, hogy visszaállítsa vércukorszintünket. És mint azt mindannyian tudjuk, általában nem egy rántott csirkemell filé szokott csak úgy a kezünkbe akadni…

Felejtsük el az ízesített üdítőket. – Fogyasszunk inkább limonádét, vagy jeges teát – mindkettő ízesíthető a korábban említett sztíviával. Ha ragaszkodsz a szénsavashoz, akkor a limonádét felöntheted ásványvízzel.

Ne legyen se a szekrényben, se a hűtőben édesség. – Túl csábító, hogy megbírjuk állni egy-egy falat megkóstolását. Ha nagyon kívánjuk az édeset, akkor menjünk el egyet sétálni. – Az atléták futás, sportolás után mindig sós ételeket kívánnak. 

Fontos! Olvassuk el a vásárlandó termékek összetevőit! Rejtett cukrok találhatók meg a paradicsomszószban, a csomagolt élelmiszerekben, a rágógumiban és a mentolos ételekben-italokban. Továbbá illik tudni, hogy a cukornak számtalan „szinonimája” van a vásárlói piacon: kukoricaszirup, dextrin, dextróz, fruktóz, gyümölcslé-koncentrátum, galaktóz, glükóz, méz, hidrogénezett keményítő, maltóz, laktóz, mannit, juharszirup, melasz, cirok, szacharóz, szorbit és xilit.

Húsz teáskanál cukrot eszünk naponta

A cukor sok egészségügyi betegség előidézője. Évtizedekkel ezelőtt még nem tulajdonítottak fogyasztásának jelentőséget, mára azonban globális probléma. Napjainkban a cukor, és a cukortartalmú ételek iránti sóvárgás egyfajta kórrá nőtte ki magát. A 20. században az emberek még nem voltak tudatában az édesítőszer hatásainak, az orvostudomány fejlődésével azonban minden megváltozott.

Lássuk, hogy mitől is olyan veszélyes a cukor:

Nem élelmiszer. – Az üres kalóriák kis tápértékűek és arra késztetik a szervezetet, hogy más létfontosságú szervektől vonják el a vitaminokat, hogy feldolgozhassák a cukrot. Ez az alapja az alultápláltságnak is.

Hizlal. – Tele van kalóriával, melyet szervezetünk a zsírszövetekben tárol.

Idegessé tesz. – Egyértelmű összefüggés van a testünkben rejlő felesleges cukortartalom és a szorongás, a depresszió és a skizofrénia kialakulása között.

Vese- és szívproblémák okozója. – A felesleges cukor károsíthatja a hasnyálmirigy azon képességét, hogy megfelelően működjön.

Károsítja a fogakat. – Növeli a baktériumok számát a szájban, ami által a fogzománc erodálódik. Meg kell jegyezni, hogy a számos fogkrémben található cukor, amit azonban nem tűntetnek fel a gyártók.

Ráncosodást idéz elő. – A magas cukortartalmú étrend sérti a kollagént.

Egy teljesen átlagos ember napi húsz teáskanál cukrot visz a szervezetébe, ami egy hétre kifejezve két-három kilót jelent. Itt nem természetes cukorról van szó, amelyet a gyümölcsökbe, gabonafélékben, vagy a tejben találunk meg. Az Egészségügyi Világszervezet szerint 12 teáskanálra kellene maximalizálni a napi bevitt cukortartalmat. Mondhatjuk, hogy ez könnyen megoldható, de vizsgáljuk meg a következő adatokat:
Egy alacsony zsírtartalmú gyümölcsjoghurt két teáskanál cukrot tartalmaz.

Két szelet fehérkenyér elfogyasztásával hat teáskanál cukrot juttatunk szervezetünkbe. Egy tál gabonapehelyben három-négy teáskanál cukor rejtőzik. Egy mézes fánk hat kiskanál cukrot tartalmaz. Egy literes kóla legalább tíz teáskanál cukorral készül.

Ha csak ennek a pár ételnek és italnak összeadjuk a cukortartalmát, már akkor bőven húsz teáskanál fölött járunk. Nem nehéz tehát belátni, hogy miért nő a cukorfogyasztása az emberiségnek ilyen sebesen, ha megnézzük az élelmiszerekhez hozzáadott cukrok mennyiségét…

Forrás: http://richpoi.com/cikkek/eletmod/mit-tegyunk-hogy-ne-legyunk-a-cukros-etelek-rabjai.html



Információk egymástól egymásnak.

Most, hogy minden második ember az orrát törölgeti,köhög vagy éppen tüsszög, úgy gondolom, ez a tudás csak hasznos lehet!

Jó egészséget mindenkinek!


KÉRJÜK VEGYE FIGYELEMBE, HOGY AZ ITT KÖZÖLTEK NEM HELYETTESÍTIK AZ ORVOSI KIVIZSGÁLÁST, ÉS NEM MINŐSÜLNEK EGÉSZSÉGÜGYI TANÁCSADÁSNAK SEM. PANASZA, BETEGSÉGE ESETÉN MINDIG A MEGFELELŐ SZAKEMBERHEZ FORDULJON!



A HAGYMA

A cikk rövid fordítása:

"1919- be, amikor az influenzajárvány megölt 40 millió embert (valószínű USA-ban), volt egy orvos, aki sok farmert meglátogatott, hogy megpróbáljon segíteni a járvány elterjedésének megakadályozásában.

Egyszer egy családhoz érkezett, és csodálkozott, hogy mindenki egészséges. A feleség közölte, hogy egy edényben hámozatlan hagymát tartanak a szobában. Az orvos nem akarta elhinni, és kérte, hogy vizsgálhassa meg a hagymát mikroszkóppal.

A hagymában megtalálta az influenza vírust. Szemmel láthatóan a hagyma bevonzotta a mikrobát így tartva a családot egészségesen.

A cikk írója hallott egy történetet a fodrászától.

Néhány éve az alkalmazottai és sok kuncsaftja is influenzások voltak. A következő évben több edényben hagymát helyezettel különböző helyre a fodrász helyiségben. Meglepetésére senki sem betegedett meg az alkalmazottai közül.

Egy másik eset:

Egy illetőnek tüdőgyulladása volt. A hagyma mindkét végét levágta majd az egyik végét felszúrta egy villára majd a villa nyelét beleállította vázába és a beteg páciens mellé helyezte az éjszakára.

Reggelre a hagyma fekete lett a mikrobáktól. A cikk írója is kipróbálta ilyen esetben a hagymát és utána jobban érezte magát.

Vagy süssük le azonnal vagy dobjuk ki. A szendvicsbe rakott hagyma is másnap veszélyes."

"A fenti cikk szerint a megmaradt hagyma bevonzza a mikrobákat még egy éjszaka is és másnap elkészítve nagyon mérgező lehet a mikrobák toxinjai miatt gyomorrontást, epegyulladást és ételmérgezést okoz (nem okozhat, hanem okoz!)

A romlott majonézes hagymás krumpli nem a majonéztől romlott!"

A JÓTÉKONY ALMA

Egyedül az alma az a fajta gyümölcs, amit más ételekkel is együtt  ehetünk, anélkül, hogy erjedés lépne fel. Ezt már az ókorban is tudták róla, ezért is nevezték a gyümölcsök királynőjének.

Nagyon könnyen tudjuk tárolni, ha csak kicsit is odafigyelünk rá,  akkor eláll addig amíg a tavaszi friss gyümölcsök megjelennek a piacon. Nagyon jól tárolható, szállítható. Bármíly hihetetlen, kizárólag almán is meg lehetne élni.

Több, mint 1000 fajta alma található a világon. Mindegyikben > megtalálható a fehérje, rostanyag, keményítő, sók, almasav, cukor, csersav. Magas a foszfor, a vas, és a nátriumtartalma.

Az almát nagyon rövid idő alatt megemészti a gyomrunk, és szinte  azonnal energiát nyerhetünk belőle. Magas foszfor tartalmának köszönhetően sokat segíthet főleg azoknak, akik szellemi munkát  végeznek, vagy gyenge az idegzetük.

Ha régen nem ettél almát, vagyis talán kicsit elszoktál tőle, vagy  nem a legjobban működik a gyomrod, esetleg az egészséges ételeket nehezebben emészted, akkor fokozatosan kezd el az almaevést, először  csak egy-két falatot egyél belőle, és azt alaposan rágd meg. Egy harapás almát legalább ötvenszer, mert így keveredik a legalaposabban össze a nyáladdal, és ez nagyon fontos. Utána fokozatosan emeld az adagot, de mindig ügyelj arra, hogy az alma pépként kerüljön a gyomrodba.

Gyümölcsöt csak magában egyél. Ha mást is kívánsz fogyasztani, akkor almát ebéd előtt, vagy vacsora előtt legalább egy órával fogyassz.

Bármilyen gyümölcsöt fogyaszthatsz főétkezéskén is. Ha úgy érzed, hogy az alma nem csillapítja az éhségedet, akkor ez annak a jele, hogy valami baj van a gyomroddal vagy az emésztőrendszereddel. Próbáld meg ezt tudatosan és módszeresen helyreállítani.

Természetesen, ha már más ételekkel megtömted a pocidat, akkor ne erőltesd rá a gyümölcsöt, mert ez nem lesz előnyös sem az egészséged, sem az emésztésed számára.

Jó ha tudod, soha sem a gyümölcs okozza a hasmenésedet, lázadat, vagy más kellemetlenséget, hanem az, amit a gyümölcs előtt ettél.

A gyümölcsök nagy része gyógyító hatású, megszabadíthatja szervezetünket az eddig okozott károktól, mérgektől.
Többek között az alma nagyon jó tisztító és gyógyító hatással lehet az alábbi betegségekre:

Ételmérgezés, bélhurut, vérhas, koli baktérium okozta bélfertőzés, sőt, még akkor is segíthet, ha veseköved van.
Székrekedés nélkül képes elősegíteni a gyógyulását a  hasmenésnek, szabályozza a bélműködésedet, tisztítja a húgyutakat, és a tüdőket is.
Gyógyhatása lehet a reuma, a köszvény esetén, mivel sói oldják a húgyköveket.

Az alma, mint gyümölcs, savas ugyan, de mégis a szervezetet lúgosítja, hiszen organikus sói semlegesítik a fehérje
bomlástermékeiből származó savakat. Kiváló gyógyhatás érhető el hörghurutot, és a felső légúti betegségeknél.

Jó ha tudod azt, is, hogy másként hat az édes, és másként a savanyú alma.

Édes almát fogyasszanak mindazok, akik székrekedésben szenvednek, vagy vérszegények, és inkább savanykásabbat mindazok, akik esetleg túltápláltak, vagy reumás fájdalmakkal küzdenek.

Mindkét fajtájú alma hatásos vértisztító, nagyon hasznos lehet mindazoknak akik érelmeszesedésben szenvednek, gyenge szívműködésnél, aranyeres panaszoknál, vagy a hölgyeknél jól használható a menstruációs zavarok megszüntetésére.

Minden embernek, de főleg azoknak, akik rendszeresen ülő munkát végeznek, legalább minden második hónapban kellene almakúrát tartani. Ez azt jelenti, hogy legalább egy napig csak almát egyenek.

Lehetőleg csak egészséges, lédús, és érett almát együnk. Törekedjünk arra is, hogy azonos fajtákat fogyasszunk, ugyanis minden almának más más a savassági foka. Ne keverjük a különböző fajta almákat egymással.

Az almát lehetőleg mindig teljes egészében fogyasszuk el. Ne dobjuk el az alma csutkáját sem, hiszen igen értékes jódot tartalmaz. Az alma fogyasztásával még az áldott állapot alatti hányingert is le lehet küzdeni.

Almakúrát egész évben lehet a szervezet regenerálása érdekében végezni, amennyiben nincs semmi olyan betegsége, melyben ez ellenjavaslat!

A fent leírtak csak információs jellegűek, - betegség esetén - nem helyettesítik sem az orvosi kivizsgálást, sem az orvos által felírt gyógyszerek szedését!

Kérjük, hogy az orvosa utasítását mindenkor, és minden esetben tartsa be!

Az almához pedig jó étvágyat kívánunk!


Olvasóktól érkezett: 

Henitől:

Azt tudtam, hogy a hagyma csodaszer, a barna héjjal (abból főzött teával) szoktunk inhalálni.

Influenzás időben javasolt:

  1. gyakori kézmosás
  2. el a kezekkel az orrtól, szájtól (ne nyúljunk oda, csak ha nagyon muszáj, előtte kézmosás)
  3. torokfertőtlenítő hatású a sós vízzel való öblögetés, gargarizálás
  4. sós vízzel ajánlatos az orrüreget is fertőtleníteni (pl. fültisztító pálcikával)
  5. minél több meleg folyadék fogyasztása (lemossa a bacilust a gyomorba, ahol elpusztulnak)

és minden betegség megelőzésére, illetve betegségben minél több C vitamint juttatni a szervezetbe (én napi 1000 mg-ot! szoktam) ez immunvédő!!!
 


Klubok, előadások, tanfolyamok
Időrendi sorrendben:
--------------------------------------------

TITOK KLUB - Budapest
2019.08.27.

Nyári szünet

Szeptemberben folytatjuk!

Helyszín:
Titok Központ
1088 Bp. Bródy S. u. 32