A Barbori Bt. köszönti kedves Látogatóit!

pedagógiai és mentálhigiénés tanácsadás




belépés
Azonosító:

Jelszó:

Elfelejtett jelszó
Regisztráció

------Kiemelt ajánlatunk:------



"A könyvben a pedagógusi és a mentálhigiénés szaktanácsadói tapasztalataimat osztom meg az olvasókkal. Gondolataimat sok idézettel, verssel, viccel, tanulságos történettel, humorral és elgondolkodtató saját élményekkel fűszereztem meg."
(Antal Judit)

A könyvbemutató videóhoz klikk ide!

A könyv postai úton 3.000,- Ft-os kedvezményes áron megrendelhető a barbori@kabelnet.hu e-mail címen.
(Teljes ár: 3.600,- Ft)

Szállítási díj az érvényes postai díjszabás szerint. Klikk ide!









FEJLESZTŐJÁTÉKOK ÓVODÁSOKNAK:

A szolgáltatásainkhoz kapcsolódó kiadványok a helybevitt szolgáltatások alkalmával, illetve postai úton vásárolhatóak meg. Postai szállításnál a fizetési lehetőségek: átutalás, rózsaszín postautalvány, utánvét.
Könyvrendeléshez: klikk erre a szövegre!

Kellemes böngészést kívánunk!



Szállítási díj az érvényes postai díjszabás szerint. Klikk ide!



Kissné Takács Erika - Rákóczi Zoltánné: Játsszunk együtt! – Testi érettség, motoros képességek
Pedellus Tankönyvkiadó

Ár:3700,-Ft

Közoktatásunk jelen kihívásai között szerepel az iskolai tanulást megalapozó funkciók fejlesztése. Az óvodai nevelés különleges jelentőséggel bír e területen, hisz az óvodai évek során látványos érésen, fejlődésen esik át a gyermek. Ezek az évek szenzitív periódusai is az alapozó funkció fejlődésének. Mindez emeli rangját, s egyben felelősségét az óvodapedagógus fejlesztő tevékenységének.
Jelen kiadvány a testi érettség és a motoros képességek fejlesztésének világába kalauzolja el az olvasót. Az alapozó funkciók fejlődése a testi érés függvénye, míg az alapozó funkciók közé sorolhatjuk a motoros képességeket is. E mű a mozgásos képességek tematikus fejlesztésének széles skáláját taglalja. Minthogy a motorium komplex képességkörként definiálható, ezért indokolt a fejlesztés szempontjából részképességekre bontani a gyermekekre összeállított fejlesztési tervet. A képességmérés során is ezt az alapelvet követték a szerzők Az óvodáskorú gyermek testi érettségének, motoros képességének megismerése című kiadványukban, mely a kiadványsorozat 2. köteteként jelent meg. Az egyes részképességek elkülöníthető mérésének és fejlesztésének szükségszerűségét az is indokolja, hogy így kaphatunk konkrét választ arra a kérdésre, mely területen mutat lemaradást a gyermek, illetve esetlegesen milyen tanulási zavar veszélyeztetettséggel kell szembenéznünk. Az alkotók e koncepció szerint igen gazdag és változatos játékgyűjteményt állítottak össze az alapozó funkciók fejlesztése céljából.



Kissné Takács Erika - Rákóczi Zoltánné: Játsszunk együtt! – Értelmi képességek
Pedellus Tankönyvkiadó

Ár:3250,-Ft

A fejlesztés célja a gyermek aktuális fejlettségi szintjének begyakorlással történő megerősítése, a következő fejlettségi szintre juttatása. Feladatunk, felelősségünk abból adódik, hogy megtaláljuk, tudatosan válasszuk a gyermek fejlesztéséhez leginkább alkalmas módszereket, eszközöket. Ebben a kötetben az értelmi képességek fejlesztéséhez kínálunk gazdag elméleti hátteret és újszerű eszköztárat. A fejlesztőeszközök feladat-jellegűek (87 db), de mesébe, történetbe ágyazottan, a valóságtól elrugaszkodva, játékos helyzetet teremtve, segíteni tudjuk a gyermeket a megoldásban. A fejlesztőeszközök képességfejlesztő hatását táblázatban rögzítettük, ezzel kívánjuk segíteni a tudatos választást.



Miskolcziné Borsos Anikó–Kissné Takács Erika-Játsszunk együtt! - Érzelmi, akarati, szocializációs képességek
Pedellus Tankönyvkiadó

Ár:3250,-Ft

A fejlesztés célja a gyermek aktuális fejlettségi szintjének begyakorlással történő megerősítése, a következő fejlettségi szintre juttatása. Az óvodapedagógus feladata, felelőssége abból adódik, hogy tudatosan válassza ki a gyermek fejlesztéséhez leginkább alkalmas módszereket, eszközöket. Ebben a kötetben az érzelmi, az akarati és szocializációs képességek fejlesztéséhez találhat gazdag elméleti hátteret és újszerű eszköztárat az olvasó. A fejlesztőeszközök feladat-jellegűek (54 db), de mesébe, történetbe ágyazottan, a válóságtól elrugaszkodva, játékos helyzetet teremtve, segíthetik a gyermeket a megoldásban. A fejlesztőeszközök képességfejlesztő hatása táblázatban van rögzítve, ezzel is segítve a tudatos választást.



Fonay Tiborné - Kissné Takács Erika: Játsszunk együtt! – Anyanyelvi képességek
Pedellus Tankönyvkiadó

Ár:3250,-Ft

Ebben a kötetben az anyanyelvi képességek fejlesztéséhez kínálnak a szerzők gazdag elméleti hátteret és újszerű eszköztárat. A fejlesztőeszközök feladat-jellegűek (85 db), de mesébe, történetbe ágyazottan, a válóságtól elrugaszkodva, játékos helyzetet teremtve, segíthetik a gyermeket a megoldásban. A fejlesztés célja a gyermek aktuális fejlettségi szintjének begyakorlással történő megerősítése, a következő fejlettségi szintre juttatása. Az óvodapedagógus feladata, felelőssége abból adódik, hogy tudatosan válassza ki a gyermek fejlesztéséhez leginkább alkalmas módszereket, eszközöket. fejlesztőeszközök képességfejlesztő hatása táblázatban van rögzítve, ezzel segítve a tudatos választást.



Lukács Józsefné: Elmúlt a nyár, itt az ősz, kampósbottal jár a csősz - Óvodai játékos fejlesztések kézikönyve és fejlesztő játékok gyűjteménye
Flaccus Kiadó

Ár:2680,-Ft

Ősztől őszig című négyrészes fejlesztő játékgyűjtemény-sorozatunk első kötete az őszi témájú játékokat foglalja magába. Olyan játékokat gyűjtöttünk össze, amelyek valamennyi óvodai témát átölelik. Felfogásunk szerint az évszak-irányultság miatt a nevelésünk kerete a környezeti tevékenységrendszer. A tevékenységek tartalmát évszakonként rendezzük, az aktualitásokra figyelve. Ez a tervezési alap biztosítja a koncentrációt, lehetőséget ad az állandó ismétlésre, és kapcsolja az új ismeretet a régihez. Különösen igaz ez a visszatérő témák esetében: időjárás, növények és állatok, emberi munkák, közlekedés. Napi életünk így lesz természetes színtere a tanulásnak.
Az itt található fejlesztő játékok a helyi óvodai nevelési programokban megjelenő nevelési területek megvalósítását egészíthetik ki. Gyűjteményünk ennek megsegítéséhez ad számos ötletet és játékot, amelyeket mi már kipróbáltunk és bátran ajánlunk. A játékos fejlesztések elsősorban a beszédet, a mozgást, azzal együtt a kognitív képességek kialakulását segítik elő. Mindezek egy témára épülnek, mindig ide térünk vissza vagy utalunk rá (eszközökkel, dalokkal, mondókákkal, helyzetekkel), a fejlesztések ilyen módon komplex formában történnek.



Lukács Józsefné: Itt van az ősz, elmúlt a nyár, kelepel a gólyamadár-Óvodai játékos csoportos fejlesztések ötlettára
Flaccus Kiadó

Ár:2680,-Ft

"Ez a gyűjtemény az ""Ősztől őszig"" sorozat őszi témájú fejlesztőjátékokat tartalmazó kötetének-Elmúlt a nyár, itt az ősz, kampósbottal jár a csős-gyakorlati útmutatója. A sorozatban olyan fejlesztő játékokat gyűjtöttünk egybe, amelyek az összes óvodai témát átölelik az évszakokra építve. Az évszak-irányultság a tervezési alap, mely biztosítja a koncentrációt, lehetőséget ad az állandó ismétlésre, és kapcsolja az új ismeretet a régihez. A csoportos fejlesztések ötlettárával lehetőséget kapunk arra, hogy a tématerveket még játékosabban dolgozzuk fel. A játékok a gyerekek képességszintjéhez igazodva kínálnak fejlesztési lehetőségeket, mind egyénileg, mind pedig együttes, közös játékkal. Az egyes csoportos fejlesztő játékok egy-egy témára épülnek, és szinte az összes részképességet fejlesztik, ezért ily módon komplex formában történik mindez. A gyerekek gondolkodása az értelmi képességek egyéb összetevői, sajátosságai miatt óvodáskorban tevékenységbe ágyazva, manipulációhoz kötötten fejleszthető eredményesen. A képességfejlesztő játékok és csoportos fejlesztések kellő hozzáértéssel és bánásmóddal a fejlesztés legjobb eszközei, és magukban foglalják az ismeretátadás lehetőségét is."



Lukács Józsefné: Megjött a tél, hujja-hó, nagy pelyhekben hull a hó - Óvodai játékos fejlesztések kézikönyve és fejlesztő játékok gyűjteménye
Flaccus Kiadó

Ár:2680,-Ft

Ősztől őszig című négyrészes fejlesztő játékgyűjtemény-sorozatunk második kötete a téli témájú játékokat foglalja magába. Olyan játékokat gyűjtöttünk össze, amelyek valamennyi óvodai témát átölelik. Felfogásunk szerint az évszak-irányultság miatt a nevelésünk kerete a környezeti tevékenységrendszer. A tevékenységek tartalmát évszakonként rendezzük, az aktualitásokra figyelve. Ez a tervezési alap biztosítja a koncentrációt, lehetőséget ad az állandó ismétlésre, és kapcsolja az új ismeretet a régihez. Különösen igaz ez a visszatérő témák esetében: időjárás, növények és állatok, emberi munkák, közlekedés. Napi életünk így lesz természetes színtere a tanulásnak. Az itt található fejlesztő játékok a helyi óvodai nevelési programokban megjelenő nevelési területek megvalósítását egészíthetik ki. Gyűjteményünk ennek megsegítéséhez ad számos ötletet és játékot, amelyeket mi már kipróbáltunk és bátran ajánlunk. A játékos fejlesztések elsősorban a beszédet, a mozgást, azzal együtt a kognitív képességek kialakulását segítik elő. Mindezek egy témára épülnek, mindig ide térünk vissza vagy utalunk rá (eszközökkel, dalokkal, mondókákkal, helyzetekkel), a fejlesztések ilyen módon komplex formában történnek.



Lukács Józsefné: Megjött a tél, hujja-hó, nagy pelyhekben hull a hó - Óvodai játékos fejlesztések kézikönyve és fejlesztő játékok gyűjteménye
Flaccus Kiadó

Ár:2680,-Ft

Ez a gyűjtemény az „Ősztől őszig” sorozat téli témájú fejlesztőjátékokat tartalmazó kötetének – Megjött a tél, hujja-hó, nagy pelyhekben hull a hó – gyakorlati útmutatója. A sorozatban olyan fejlesztő játékokat gyűjtöttünk egybe, amelyek az összes óvodai témát átölelik az évszakokra építve. Az évszak-irányultság a tervezési alap, mely biztosítja a koncentrációt, lehetőséget ad az állandó ismétlésre, és kapcsolja az új ismeretet a régihez. A csoportos fejlesztések ötlettárával lehetőséget kapunk arra, hogy a tématerveket még játékosabban dolgozzuk fel. A játékok a gyerekek képességszintjéhez igazodva kínálnak fejlesztési lehetőségeket, mind egyénileg, mind pedig együttes, közös játékkal. Az egyes csoportos fejlesztő játékok egy-egy témára épülnek, és szinte az összes részképességet fejlesztik, ezért ily módon komplex formában történik mindez. A gyerekek gondolkodása az értelmi képességek egyéb összetevői, sajátosságai miatt óvodáskorban tevékenységbe ágyazva, manipulációhoz kötötten fejleszthető eredményesen. A képességfejlesztő játékok és csoportos fejlesztések kellő hozzáértéssel és bánásmóddal a fejlesztés legjobb eszközei, és magukban foglalják az ismeretátadás lehetőségét is.



Lukács Józsefné: Itt a tavasz, fut a tél, kis méhecske döngicsél - Óvodai játékos fejlesztések kézikönyve és fejlesztő játékok gyűjteménye
Flaccus Kiadó

Ár:2680,-Ft

Ősztől őszig című négyrészes fejlesztő játékgyűjtemény-sorozatunk harmadik kötete a tavaszi témájú játékokat foglalja magába. Olyan játékokat gyűjtöttünk össze, amelyek valamennyi óvodai témát átölelik. Felfogásunk szerint az évszak-irányultság miatt a nevelésünk kerete a környezeti tevékenységrendszer. A tevékenységek tartalmát évszakonként rendezzük, az aktualitásokra figyelve. Ez a tervezési alap biztosítja a koncentrációt, lehetőséget ad az állandó ismétlésre, és kapcsolja az új ismeretet a régihez. Különösen igaz ez a visszatérő témák esetében: időjárás, növények és állatok, emberi munkák, közlekedés. Napi életünk így lesz természetes színtere a tanulásnak. Az itt található fejlesztő játékok a helyi óvodai nevelési programokban megjelenő nevelési területek megvalósítását egészíthetik ki. Gyűjteményünk ennek megsegítéséhez ad számos ötletet és játékot, amelyeket mi már kipróbáltunk és bátran ajánlunk. A játékos fejlesztések elsősorban a beszédet, a mozgást, azzal együtt a kognitív képességek kialakulását segítik elő. Mindezek egy témára épülnek, mindig ide térünk vissza vagy utalunk rá (eszközökkel, dalokkal, mondókákkal, helyzetekkel), a fejlesztések ilyen módon komplex formában történnek.



Lukács Józsefné: Kipp-kopp, mogyoró, tavaszt hív már a rigó - Óvodai játékos csoportos fejlesztések ötlettára
Flaccus Kiadó

Ár:2680,-Ft

Ez a gyűjtemény az „Ősztől őszig” sorozat tavaszi témájú fejlesztőjátékokat tartalmazó kötetének – Itt a tavasz, fut a tél, kis méhecske döngicsél – gyakorlati útmutatója. A sorozatban olyan fejlesztő játékokat gyűjtöttünk egybe, amelyek az összes óvodai témát átölelik az évszakokra építve. Az évszak-irányultság a tervezési alap, mely biztosítja a koncentrációt, lehetőséget ad az állandó ismétlésre, és kapcsolja az új ismeretet a régihez. A csoportos fejlesztések ötlettárával lehetőséget kapunk arra, hogy a tématerveket még játékosabban dolgozzuk fel. A játékok a gyerekek képességszintjéhez igazodva kínálnak fejlesztési lehetőségeket, mind egyénileg, mind pedig együttes, közös játékkal. Az egyes csoportos fejlesztő játékok egy-egy témára épülnek, és szinte az összes részképességet fejlesztik, ezért ily módon komplex formában történik mindez. A gyerekek gondolkodása az értelmi képességek egyéb összetevői, sajátosságai miatt óvodáskorban tevékenységbe ágyazva, manipulációhoz kötötten fejleszthető eredményesen. A képességfejlesztő játékok és csoportos fejlesztések kellő hozzáértéssel és bánásmóddal a fejlesztés legjobb eszközei, és magukban foglalják az ismeretátadás lehetőségét is.



Lukács Józsefné: Itt a meleg, itt a nyár, mezítláb jár a madár - Óvodai játékos fejlesztések kézikönyve és fejlesztő játékok gyűjteménye
Flaccus Kiadó

Ár:2680,-Ft

Ősztől őszig című négyrészes fejlesztő játékgyűjtemény-sorozatunk negyedik kötete a nyári témájú játékokat foglalja magába. Olyan játékokat gyűjtöttünk össze, amelyek valamennyi óvodai témát átölelik. Felfogásunk szerint az évszak-irányultság miatt a nevelésünk kerete a környezeti tevékenységrendszer. A tevékenységek tartalmát évszakonként rendezzük, az aktualitásokra figyelve. Ez a tervezési alap biztosítja a koncentrációt, lehetőséget ad az állandó ismétlésre, és kapcsolja az új ismeretet a régihez. Különösen igaz ez a visszatérő témák esetében: időjárás, növények és állatok, emberi munkák, közlekedés. Napi életünk így lesz természetes színtere a tanulásnak. Az itt található fejlesztő játékok a helyi óvodai nevelési programokban megjelenő nevelési területek megvalósítását egészíthetik ki. Gyűjteményünk ennek megsegítéséhez ad számos ötletet és játékot, amelyeket mi már kipróbáltunk és bátran ajánlunk. A játékos fejlesztések elsősorban a beszédet, a mozgást, azzal együtt a kognitív képességek kialakulását segítik elő. Mindezek egy témára épülnek, mindig ide térünk vissza vagy utalunk rá (eszközökkel, dalokkal, mondókákkal, helyzetekkel), a fejlesztések ilyen módon komplex formában történnek.



Lukács Józsefné: Mosolyog a napsugár, madár dalol, itt a nyár - Óvodai játékos csoportos fejlesztések ötlettára
Flaccus Kiadó

Ár:2880,-Ft

Ez a gyűjtemény az "Ősztől őszig" sorozat nyári témájú fejlesztőjátékokat tartalmazó kötetének – Itt a meleg, itt a nyár, mezítláb jár a madár – gyakorlati útmutatója. A sorozatban olyan fejlesztő játékokat gyűjtöttünk egybe, amelyek az összes óvodai témát átölelik az évszakokra építve. Az évszak-irányultság a tervezési alap, mely biztosítja a koncentrációt, lehetőséget ad az állandó ismétlésre, és kapcsolja az új ismeretet a régihez. A csoportos fejlesztések ötlettárával lehetőséget kapunk arra, hogy a tématerveket még játékosabban dolgozzuk fel. A játékok a gyerekek képességszintjéhez igazodva kínálnak fejlesztési lehetőségeket, mind egyénileg, mind pedig együttes, közös játékkal. Az egyes csoportos fejlesztő játékok egy-egy témára épülnek, és szinte az összes részképességet fejlesztik, ezért ily módon komplex formában történik mindez. A gyerekek gondolkodása az értelmi képességek egyéb összetevői, sajátosságai miatt óvodáskorban tevékenységbe ágyazva, manipulációhoz kötötten fejleszthető eredményesen. A képességfejlesztő játékok és csoportos fejlesztések kellő hozzáértéssel és bánásmóddal a fejlesztés legjobb eszközei, és magukban foglalják az ismeretátadás lehetőségét is.



Klaus W. Vopel-Gőbel Orsolya: Mozgás a képzelet szárnyán ÚJ KIADÁS!
L’Harmattan Kiadó

Ár:2200,-Ft

A Varázsjátékok sorozat köteteit az óvodáskorúaknak, a leendő és a hivatásukat gyakorló szülőknek, az e korosztállyal foglalkozó szakembereknek, pedagógusoknak, pszichológusoknak ajánljuk. A Mozgás a képzelet szárnyán című kötetben található fantáziajátékok megmozgatják a gyermekek belső erőit, magával ragadó módon segítik őket önmaguk megismerése, elfogadása, értékelése felé, harmonikusabb, nyugodtabb kapcsolatot segítenek kialakítani az őket körülvevőkkel. A játékok az érzelmi és a szociális intelligenciát formálják, gazdagítják, energiabázist teremtenek az értelmi fejlődéshez. A könyv egy ötkötetes sorozat első darabja, mely Klaus W. Vopel ötlete alapján született meg, akinek képzeletjátékait dr. Gőbel Orsolya adaptálta. Több, mint tíz éve szülők, pedagógusok, pszichológusok játsszák ezeket a játékokat, és biztatják a gyermekeket élményeik megosztására és lerajzolására. A kötetben található fantáziajátékok ötömteli és tartalmas szórakozást jelenthetnek családi környezetben, egyéni és kiscsoportos terápiás foglalkozások keretében és az óvodai csoportokban egyaránt.



Klaus W. Vopel-Gőbel Orsolya: A fantázia tengerén
L’Harmattan Kiadó

Ár:2000,-Ft

A sorozat köteteit az óvodáskorúaknak és a gyermeki lelkületüket kincsként őrzőknek, a leendő és a hivatásukat gyakorló szülőknek, az e korosztállyal foglalkozó szakembereknek, pedagógusoknak, pszichológusoknak ajánljuk. A fantázia tengerén című kötetben található fantáziajátékok megmozgatják a gyermekek belső erőit, magával ragadó módon segitik őket önmaguk megismerése, elfogadása, értékelése felé, harmonikusabb, nyugodtabb kapcsolatot segítenek kialakítani az őket körülvevőkkel. A játékok az érzelmi és a szociális intelligenciát formálják, gazdagítják, energiabázist teremtenek az értelmi fejlődéshez.



Klaus W. Vopel-Gőbel Orsolya: Égig emelő légzés
L’Harmattan Kiadó

Ár:2000,-Ft

A Varázsjátékok sorozat köteteit az óvodás korúaknak és a gyermeki lelkületüket kincsként őrzőknek, a leendő és a hivatásukat gyakorló szülőknek, az e korosztállyal foglalkozó szakembereknek, pedagógusoknak, pszichológusoknak és logopédusoknak ajánljuk. Az Égig emelő légzés című kötetben található fantáziajátékok megmozgatják a gyermekek belső erőit, magával ragadó módon segítik őket önmaguk meg ismerése, elfogadása, értékelése felé, harmonikusabb, nyugodtabb kapcsolatot segítenek kialakítani az őket körülvevőkkel. A játékok az érzelmi és a szociális intelligenciát formálják, gazdagítják, energia bázist teremtenek az értelmi fejlődéshez. A könyv egy ötkötetes sorozat harmadik darabja, mely Klaus W. Vopel ötlete alapján született meg, akinek képzelet játékait dr. Gőbel Orsolya adaptálta. Több, mint tíz éve szülők, pedagógusok, pszichológusok játsszák ezeket a játékokat, és biztatják a gyermekeket élményeik megosztására és lerajzolására. A kötetben található fantáziajátékok örömteli és tartalmas szórakozást jelenthetnek családi környezetben, egyéni és kiscsoportos terápiás foglalkozások keretében és az óvodai csoportokban egyaránt.



Klaus W. Vopel-Gőbel Orsolya: Mozgás a képzelet szárnyán
L’Harmattan Kiadó

Ár:2200,-Ft

A könyv egy ötkötetes sorozat negyedik darabja, Klaus W. Vopel ötlete alapján született meg, akinek képzeletjátékait dr. Gőbel Orsolya adaptálta. Több mint tíz éve szülők, pedagógusok, pszichológusok játsszák ezeket a játékokat, és biztatják a gyermekeket az élményeik megosztására és lerajzolására. A kötetben található fantáziajátékok örömteli perceket jelenthetnek a családi környezetben, az egyéni és kiscsoportos terápiás foglalkozások keretében és az óvodai, iskolai csoportokban egyaránt.



Klaus W. Vopel-Gőbel Orsolya: Önmagunkban elmélyülten
L’Harmattan Kiadó

Ár:2200,-Ft

A Varázsjátékok az óvodásoknak és kisiskolásoknak, a gyermeki lelkületüket kincsként őrző szülőknek, pedagógusoknak, pszichológusoknak és a gyermekekkel foglalkozó minden szakembernek szól.
Az Önmagunkban elmélyülten című kötetben található fantáziajátékok nyelvezete a mesék világát idézi, a csendes, időt és teret adó képzeleti munka minden gyermek számára egyéni utat és az egyéni lehetőségek kibontakoztatását kínálja. Meditatív játékainak szimbólumai segítségével minden gyermek kialakíthat egy olyan belső képi világot, amelyben önmaga felé fordulhat, megerősödhet, hogy később mások számára is örömmé válhasson. Ebben az örömben élhetik át a gyermekek a bennük rejlő értékeket, a szerethetőségüket, elfogadhatóságukat.



Karlócai Mariann: Komámasszony, hol az olló?
M-érték Kiadó

Ár:1700,-Ft

A szerző e könyvben gyűjtötte össze a gyakorlatban is számtalanszor kipróbált több száz játékát, melyek többsége szabadban és teremben egyaránt játszható.
Ezt a könyvet 2-12 éves gyerekek számára ajánljuk.



Demeter Lázár Katalin: Játszótárs (Drámajátékok és kreativitás a fejlesztőpedagógiában 5-10 éveseknek)
Geobock Kiadó

Ár:2700,-Ft

Játsszátok a gyerekekkel kedves játékaikat, s akkor együttműködnek veletek - javasolja a felnőtteknek Don Bosco, a legendás szalézi szerzetes nevelő, aki korán felismerte, hogy a kisgyermekek életformája a játék. Mit játsszunk az 5-10 éves gyermekekkel, ami örömükre szolgál, s egyben sokoldalúan fejleszti őket? Ebben nyújt segítséget a szerző közel húsz éves pedagógusi munkásságának játék-kincseivel. A mintegy 300 rendszerezett fejlesztő játékból álló gyűjteményt lényegre törő elméleti összefoglalók és eredeti gyermekrajz illusztrációk teszik hitelessé. Jó szívvel ajánlom Katalin könyvét azoknak a szülőknek, akik szívesen játszanak együtt gyerekeikkel, s születésnapi zsúrokra, közös kirándulásokra és táborozásokra érdekfeszítő, izgalmas játékokat keresnek. Ajánlom továbbá mindazoknak az öt-tíz évesekkel foglalkozó szakembereknek, akik mindennapi nevelő-oktató, fejlesztő munkájukat élvezetesebbé, hatékonyabbá, eredményesebbé szeretnék tenni. Ebben a kötetben megtalálják, amit keresnek. Kívánok ehhez csillogó gyermekszemeket és gyöngyöző kacagást! Döbrentey Ildikó meseíró



Friedl-Nußbaum: Gyermekjátékok az első évekre
Deák és Társa Kiadó

Ár:2450,-Ft

Az első életévek meghatározóak a gyermekek fejlődésében. Valamennyi érzékszervüket használják környezetük megismeréséhez.
Ebben a könyvben több mint 100 játék és foglalkoztató ötlet kínál lehetőségeket a vidám játékhoz és egyben a tanuláshoz.
A kiadvány segít a szülőknek és a pedagógusoknak abban, hogy megfelelő játékokat, feladatokat alkalmazzanak a gyermekek mozgásfejlődésének elősegítéséhez, beszédkészségének javításához, tovább érzékelésének finomításához és fantáziájának kiteljesüléséhez.



Bartl, Almuth és Manfred - Michalski, Tilman: Játékok gyermekzsúrokra - Bulizz játszva!
Deák És Társa Kiadó

Ár:2450,-Ft

Olyan játékgyűjteményt ajánlunk Önnek, amelyben több mint 100 játékötletet talál csoportos gyerekjátékokhoz. Ezek kiválóan alkalmasak hosszabb gyermekpartikra is, mert általuk garantált a jó hangulat.
Továbbá hasznos tippekkel és ötletekkel is segíti Önt abban, hogy emlékezetes partit rendezzen gyermeke számára.
A játékok között sokfélét talál
– lakásban és szabadban játszhatókat
– könnyen kivitelezhetőeket
– különösebb költség nélkül megvalósíthatókat
– bármelyik évszakban játszhatókat.
Olyanokat is, melyek
– izgalmasak, és önfeledt kikapcsolódást nyújtanak a gyerekeknek
– kisebb gyerekek számára is alkalmasak
– vesztesek nélkül játszhatóak
– ismerkedéshez, elköszönéshez hangulatfokozónak használhatóak.
Mindemellett ízletes recepteket is tartalmaz a szervezés megkönnyítéséhez.



Horváthné Csapucha Klára: A kreativitás játékos fejlesztése az óvodában - Barkácsolási technikák gyakorlati útmutatója
Flaccus Kiadó

Ár:3490,-Ft

A gyermekek fejlesztési lehetőségei közül kiemelkedő helyen kell számításba vennünk a vizuális nevelést és a barkácsolást, mert e tevékenységek az óvodai nevelés irányelvei mentén fejtik ki pozitív hatásukat.Az óvodai nevelési folyamatnak három fontos része van: a tapasztalatszerzés, az elemi általánosítások és a gyakorlás. Ezeket az egymásba fonódó tevékenységeket a gyerekekkel végzett valamennyi nevelési területen megfigyelhetjük és alkalmazzuk, de a vizuális nevelés, a barkácsolás során végzett játékok bizonyulnak a leggazdagabb lehetőségeknek a cselekvéses tapasztalatszerzésre.Az óvodai vizuális nevelés feladata az esztétikai fogékonyság kialakítása, az esztétikai érdeklődés felkeltése és az, hogy az esztétikai élményeket észrevegyék és befogadják a gyerekek.A barkácsolás tevékenysége ebben is nagy figyelmet igényel a pedagógustól.A könyv szerzői nagy hangsúlyt fektettek az anyagok csoportosítására, egymással variálhatóságára. Törekedtek az egyszerűségre, hogy minden óvodában meglévő, vagy könnyen beszerezhető anyagokkal dolgozhassunk. Mégis legfontosabb elvük a szép, esztétikai élményt is nyújtó darabok elkészítése volt! Minden technikánál feltüntették a felhasznált eszközöket, kellékeket, mert ez megkönnyíti a pedagógusok tervező munkáját.



Horváthné Csapucha Klára: Vizuális technikák a gyakorlatban - Az óvodás és kisiskolás gyermekek kreativitásának játékos fejlesztése
Flaccus Kiadó

Ár:3490,-Ft

Az óvodákban a kitűzött gyermekrajzok azonnal megmutatják, hogy az ott dolgozó pedagógusok szeretik-e a vizuális nevelést, az ábrázoló tevékenységet. Megfelelő szemléletű nevelőmunkára csak támogató, a vizuális képességeket kibontakoztató, és a gyermek egész személyiségfejlődését megérinteni képes, felkészült pedagógus alkalmas, aki kellő esztétikai érzékkel és megfelelő szakmódszertani kultúrával rendelkezik. A Vizuális technikák a gyakorlatban az óvodai éves terv és az iskolai kerettanterv kiegészítőjeként tartalmazza a különböző vizuális eszközök köré szervezett technikai megoldásokat. Ezek a javasolt lépések segítik egy-egy technika mind jobb megismerését, és megmutatják kreatív alkalmazásukat. Elsősorban óvodapedagógusoknak, tanítóknak ajánljuk, akik 3-10 éves gyermekek nevelésével foglalkoznak. Ajánljuk továbbá napközis nevelőknek, szabadidő-szervezőknek és játszóház-vezetőknek, hogy játéktevékenység közben is változatossá tehessék az ábrázolást. Ezen kívül a segítő szakmákban dolgozó szakembereknek, akik terápiás munkájuk hatékonyságát növelhetik a módszerek alkalmazásával. A szerző különös gondot fordított arra-tekintettel az intézmények korlátozott anyagi lehetőségeire, hogy a gyűjteményben megtalálható vizuális kellékek egymással variálhatók és jól kihasználhatók legyenek. Ez a könyv a 2007-ben megjelent Kreativitásfejlesztés játékosan-vizuális technikák gyakorlati útmutatója című kiadvány kibővített, átdolgozott kiadása.





Pedagógiai és mentálhigiénés tanácsadás - Akkreditált képzések pedagógusoknak - Szülőképzés