Esély és Remény a Beteg Gyerekekért Alapítvány

Adni nagyobb öröm mint kapni
1 % Adomány
Magunkról
Banner Top
Weboldalt készitette

BELÉPÉS
Azonosító:

Jelszó:

Elfelejtett jelszó
Regisztráció


2007.03.22

forrás: NCA Miniszteri Titkárság

A Nemzeti Civil Alapprogram támogatásából megvalósult projektek sorát gazdagítja a „Nem kell hősnek lenned” című kampány, amely a személyi jövedelemadó civil szervezeteknek szabadon felajánlható 1%-át hivatott népszerűsíteni.


Az adóhivatal adatai szerint a személyi jövedelemadójuk egy százalékát civil szervezetnek felajánlók száma 2003 óta folyamatosan csökkent: míg 2003-ban még elérte az 1 millió 440 ezer főt, addig 2006-ban csupán 1 millió 340 ezer magánszemély rendelkezett érvényesen személyi jövedelemadója „civil 1 %-ról”. Mindeközben az érvénytelen nyilatkozatok száma az elmúlt 3 év során folyamatosan emelkedett. Tény, ha minden jogosult állampolgár megtenné a felajánlásait, az közel 7 milliárd forint többletforrást jelentene a civil szervezetek számára.
Ezért döntött úgy az NCA, hogy minden eddiginél nagyobb szabású reklámkampánnyal népszerűsíti az adó 1% felajánlást, amelyet 73 millió ft értékben támogatott.
A kampány fő üzenete: ahhoz, hogy segíteni tudj, nem kell hősnek lenned, hiszen adód 1%-a is szupernagy segítség.
A széles körű kommunikációs kampány kreatív anyagai kereskedelmi, illetve közszolgálati tévé- és rádiócsatornákon, újságokban, mozikban, óriásplakátokon, ingyenes képeslapokon és Interneten keresztül jutnak el a potenciális 1% felajánlókhoz. A kampány készítőinek feltett szándéka, hogy egy olyan, fiatalos lendületű reklámhadjáratot indítanak, amely azokat fiatalabb korcsoportokat is aktivizálja, akiket eddig nem sikerült az 1%-os felajánlások terén megszólítani.
A sajtótájékoztatón Németh Ferenc, az NCA elnöke elmondta, hogy már régóta szorgalmazza az Alapprogram egy minden eddiginél nagyobb szabású reklámkampány megvalósulását az 1%-os felajánlások növekedése érdekében. Az NCA idei költségvetése 6,8 milliárd forintban limitált - így jelenleg nem függ a civil szervezeteknek felajánlott 1%-ok összegétől, - mégis a civil szféra támogatásában továbbra is létfontosságúak ezek az 1%-ok illetve a felajánlók körének bővülése.

A reklámkampány mellett olyan hírességek állnak , mint a Náksi vs. Brunner DJ-páros, Kovács Ági olimpiai bajnok úszó, illetve Kovács Kokó István olimpiai- és világbajnok bokszoló, aki maga is részt vett a sajtótájékoztatón. Kokó elmondta: reméli, hogy ez a kampány jótékonyan hat az emberek adakozási hajlamára, ami az utóbbi időben érzékelhetően csökkent.

Budapest, 2007. március 22.

NCA Miniszteri Titkárság






Honlapkészítés